Gawędziliście kiedyś o książkach z pisarzem przy kawie lub herbatce, by później pobawić się z nim w rewolwerowców? Taką okazję mieli 13 czerwca gimnazjaliści, którzy w bibliotece GCK uczestniczyli w spotkaniu autorskim z pisarzem i tłumaczem – Pawłem Beręsewiczem. Gość – jako były anglista – na początku zachęcał uczniów do pochwalenia się znajomością angielskiego i czytanych przez nich książek przetłumaczonych z różnych języków. Okazało się jednak, że uczniowie niezbyt lubią się chwalić. Opowiedział im zatem co nieco o pracy tłumacza. Fakt, że możemy czytać o przygodach Harry’ego Pottera czy Don Kichota oraz zabawna prezentacja niedomagań Translatora Google uświadomiła młodym słuchaczom, jak często niedostrzegana, a ważna jest to praca.
Po takim wstępie uczestnicy spotkania rozmawiali z panem Pawłem o jego głównej profesji – pisarstwie i napisanych przezeń książkach. A były to rozmowy nietypowe, bo autor zapraszał czytających i odważnych uczniów do stolika, przy którym podczas intrygującej pogawędki „popijali” kawę lub herbatę z minizastawy. W czasie dyskusji pisarz w niezobowiązujący sposób zaprezentował swoje książki o miłości („Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek”, „Kiedy chodziłem z Julką Maj”), pieniądzach („Pieniądze albo kasa”), czy prawdzie i Internecie („Wszystkie lajki Marczuka”). Następnie – by bardziej ożywić atmosferę – pan Paweł zorganizował zabawę, w której uczniowie odgrywali rolę rewolwerowców „strzelających” w momencie usłyszenia wybranych głosek w czytanym tekście. Po zabawie przyszła pora na pytania do pisarza. Gimnazjalistów interesowało m.in., co inspiruje autora do pisania, jakie są plusy i minusy takiego zawodu, czy też – co czuje w czasie tworzenia tekstu (jak się okazało – bywa, że czuje głód i musi pojeść :)). Dziękując za spotkanie, uczniowie wręczyli panu Pawłowi kwiaty i wykonaną dla niego prace plastyczną.
Spotkanie zostało zorganizowane dzięki udziałowi biblioteki publicznej w projekcie Dyskusyjne Kluby Książki i sfinansowane przez Instytut Książki w ramach wymienionego projektu i Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.