Pewnie znacie bajkę o trzech świnkach, które w budowanych przez siebie domkach chroniły się przed złym wilkiem. Ale czy czytaliście historię, w której to świnki nachodzą sympatycznego wilka, by nakłaniać go do kupna drewnianego, a potem murowanego domu oraz wielu „niezbędnych” rzeczy, jak wałek do masażu uszu czy śpiewająca szczoteczka? :) Taką właśnie opowieść poznała 16 września przedszkolna grupa należąca do Dyskusyjnego Klubu Książki dla dzieci, która wraz z wychowaczynią p. Małgorzatą Antecką-Żurek odwiedziła publiczną bibliotekę. W czasie spotkania dzieci wysłuchały bajkę „Trzy obrotne świnki” Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel, a następnie rozmawiały z bibliotekarzem o zachowaniach jej bohaterów oraz o cechach, roli i wpływie reklamy.
W formie zabaw dramowych (np. reklamując kwiatka) przekonywaliśmy się, że sprzedawane rzeczy można ukazywać tak, by ukryć lub podkreślić wybrane ich cechy i tym samym odpowiednio oddziaływać na kupujących. Przy okazji mówiliśmy nieco o skutkach bezkrytycznego ulegania reklamom – np. nabywaniu baaarrrdzo wielu zabawek lądujących szybko w kątach lub koszach na śmieci czy niezdrowym objadaniu się słodyczami. Zarazem podczas prób reklamowania swoich koleżanek/kolegów czy książek dla dzieci oraz napomknienia o wartościowej reklamie społecznej, wskazywaliśmy też jej pozytywną rolę. Na zakończenie spotkania prowadzący zareklamował jeszcze kampanię „Mała książka – wielki człowiek”, która ma zachęcić dzieci i rodziców do odwiedzania biblioteki oraz codziennego czytania z dzieckiem. W ramach akcji każde dziecko w wieku 3-6 lat podczas zapisywania się do biblioteki dostaje w prezencie wyjątkową książeczkę i specjalną kartę na naklejki. Podczas każdej kolejnej wizyty w bibliotece i wypożyczenia przynajmniej jednej książki z księgozbioru dziecięcego Mały Czytelnik otrzyma naklejkę na kartę, a po zebraniu dziesięciu zostanie uhonorowany odznaką, gadżetem i imiennym dyplomem potwierdzającym jego czytelnicze zainteresowania.